بازار ترويج | بلاگ

بازار ترويج

ساخت وبلاگ
عادت های شما بر سلامت دندان شما تأثیر می گذارد!

https://th.bing.com/th/id/R80fe2f59e67837ecc3d3f9d28b02f82e?rik=W%2fFs%2b01ZnNXlgQ&pid=ImgRaw

عادت های شما بر سلامت دندان شما تأثیر می گذارد!

 

سلامت دهان و دندان برای سلامت کلی شما در هر مرحله از زندگی بسیار مهم است. سازمان بهداشت جهانی بهداشت دهان و دندان را چنین تعریف می کند: "دور بودن از درد مزمن دهان و صورت ، سرطان دهان و گلو ، عفونت دهان و زخم ها ، بیماری پریودنتال (لثه) ، پوسیدگی دندان ، از دست دادن دندان و سایر بیماری ها. همه انتخاب های سبک زندگی تأثیر قابل توجهی بر سلامت دهان و دندان ما و بنابراین در کل سلامت ما دارند. گزینه هایی مانند استعمال دخانیات و مشروبات الکلی ، داروهای تجویز شده و بدون نسخه ، استفاده غیرقانونی از مواد مخدر ، سوراخ شدن زبان و لب و استرس به طور حتم دیر یا زود بر دهان و سلامت کلی شما تأثیر می گذارد.

 

بیایید نگاهی بیندازیم بر عواملی که دندان های شما را تحت تأثیر قرار می دهند و اینکه چگونه می توانید با آنها مبارزه کنید.

 

سیگار کشیدن

 

ثابت شده است که سیگار کشیدن تأثیرات منفی زیادی بر سلامت کلی شما دارد. اول از همه ، سیگار کشیدن یا به طور خاص نیکوتین و قطران در سیگار می تواند دندان های شما را لکه دار کند. سیگار کشیدن همچنین می تواند منجر به بیماری لثه شود زیرا باعث رشد باکتری می شود. کمبود اکسیژن در جریان خون توانایی بهبود طبیعی لثه ها را کاهش می دهد.

 

تقریباً 90٪ افراد مبتلا به سرطان های دهان ، لب ، زبان و گلو از دخانیات استفاده می کنند و با ابتلا به آنها خطر ابتلا به این سرطان ها افزایش می یابد. افراد سیگاری شش برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری دچار این سرطان ها می شوند.

 

مطالعات نشان داده است که حتی کاهش میزان سیگار کشیدن می تواند تأثیرات مثبتی بر سلامت دهان و دندان شما بگذارد ، اما همیشه توصیه می شود که به طور کامل ترک کنید.

 

الکل

 

در حالی که مصرف متوسط ​​الکل می تواند بخشی از یک سبک زندگی سالم باشد ، اما الکل به طور کلی سالم تلقی نمی شود.

 

افرادی که از اعتیاد به الکل رنج می برند ، سطح پلاک بیشتری در دندان های خود دارند و سه برابر بیشتر دچار افت دندان دائمی می شوند.

 

رنگ نوشیدنی ها از کروموژن هایی است که به مینای دندان می چسبند و باعث ایجاد لکه می شوند. شراب قرمز یکی از بدترین نوشیدنی های الکلی از نظر رنگ آمیزی است. برای شما آبجو نوشیدنی ها ، آبجو فقط کمی بهتر است!

 

بدتر از همه اینکه ، بیشتر نوشیدنی های الکلی دارای مقدار زیادی قند هستند و همانطور که یاد گرفتیم ، این عامل پوسیدگی دندان است.

 

اگر صبح بعد از مصرف بیش از حد شراب قرمز کمی خمار نداشته باشید ، متوجه می شوید که دهان شما واقعاً خشک شده است. الکل به خشک شدن دهان معروف است و بدون بزاق دردی است که دندان های شما متحمل می شوند. بزاق دهان را مرطوب نگه می دارد و به از بین بردن پلاک و باکتری از سطح دندان کمک می کند.

 

پیرسینگ

 

پارگی لایه های محافظ دهانی دهان می تواند مقدار زیادی باکتری را به بدن ما دعوت کند. در بسیاری از موارد ، ضربه ناشی از سوراخ کردن دهان دائمی می شود و اغلب می تواند منجر به عواقب ناخوشایند زیبایی یا حساسیت دندان شود (به دلیل رکود موضعی لثه یا سایش مینای دندان). همچنین تورم و عفونت.

 

فشار

 

افزایش استرس می تواند اثر بخشی عملکرد ایمنی بدن را کاهش دهد. این می تواند منجر به مشکلات مختلف دهان ، دندان و لثه شود. کاهش ایمنی می تواند باعث زخم های دهان و تبخال شود. اغلب اوقات افراد نیز دچار فک پرکاری می شوند. دندان های خرد کردن و ساییدن این عادت های عملکردی می توانند منجر به درد ، حساسیت و بدتر از آن اختلال گیجگاهی فکی (TMJD) شوند. اغلب ، استرس منجر به نادیده گرفتن عادت های روزمره مانند بهداشت دندان و تغذیه سالم و سلامت عمومی و همچنین مشکلات بهداشت دهان و دندان می شود.

 

مصرف غذای قندی و آشامیدنی

 

غذاها و نوشیدنی های شیرین یکی از دلایل اصلی پوسیدگی دندان است. وقتی قند می خورید ، اسید برای تجزیه تولید می شود. به نوبه خود ، این اسید به سطح دندان نیز حمله می کند که اولین مرحله پوسیدگی دندان است.

 

یکی از بزرگترین مشکلات شکر این است که قند در همه جا وجود دارد.

 

سایر عادات بد

 

تعدادی عادت مزاحم وجود دارد که می تواند بر دهان ، دندان ها و لثه های شما تأثیر بگذارد. جویدن ناخن ، مسواک زدن بیش از حد دندان ها ، بار بیش از حد غذاهای اسیدی همه می تواند مینای دندان شما را بخورد.

 

افراد زیادی در آنجا ناخن می خورند که اکثر آنها ناخودآگاه این کار را انجام می دهند ، گاز گرفتن مکرر باعث از بین رفتن دندان ها یا بدتر شدن آن می شود ، خرد می شود. این مورد در مورد افرادی که فکر می کنند دندانهایشان بخشی از جعبه ابزارشان است نیز صدق می کند. دندان ها عمدتا دو کاربرد دارند ، جویدن غذا و کمک به ما در صحبت کردن ، باز کردن درب بطری یکی از آنها نیست!

بازار ترويجمسواک زدن,دندانپزشک,مصرف غذای قندی,بهداشت دهان و دندان,پیرسینگ,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 203 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:58

در صورت درد دندان اضطراری چه کاری باید انجام دهم؟

https://assets.website-files.com/5ba45053104c53748fb47594/5ba45053104c532d86b475e6_dental-emergency.jpg

در صورت درد دندان اضطراری چه کاری باید انجام دهم؟

اگر دندان هایمان آسیب می بیند چه باید بکنیم؟ در چه مواردی باید به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

 

دندان درد شایع ترین دلیل مراجعه به دندانپزشک است. کسانی که از دندان درد رنج می برند می دانند. گاهی اوقات درد غیر قابل تحمل است. مشكل موجود در دندان ها در ابتدا به صورت درد خفيف در سرما ، گرما يا غذا خوردن احساس مي شود.

 

با این حال ، این دردهای خفیف می توانند موقتی باشند و در صورت غفلت و عدم مراجعه به دندانپزشک ، به دندان درد شدید و مداوم تبدیل می شوند. در صورت وجود تورم در دندان ، صورت ، لثه یا گردن ، باید سریعاً با دندانپزشک مشورت شود. در موقعیت های دردناک ، اولویت اول ما به عنوان پزشک تسکین درد بیمار است. بسته به منبع درد یا قابل درمان بودن دندان ، دندانپزشک درمان مناسب را برای شما انجام می دهد.

 

بنابراین چه عواملی باعث دندان درد می شود؟

دلایل مختلفی مانند پوسیدگی دندان ، عفونت های جاسازی شده دندان ، آبسه دندان و لثه ، بیماری لثه ، حساسیت دندان می تواند دلیل دندان درد باشد. در نتیجه معاینه بالینی و رادیولوژیک ، دندانپزشک تشخیص می دهد که آیا درد از پوسیدگی است یا دلیل دیگری و درمان لازم را شروع می کند.

 

در آسیب های دندانپزشکی چه باید کرد؟

اگر در اثر تصادف به ناحیه اطراف دهان و دندان آسیب دیده باشد ، حتی اگر شکایتی ندارید ، باید بدون از دست دادن وقت با دندانپزشک تماس بگیرید.

 

زیرا شکستگی فک یا شکستگی ریشه دندان که نمی توانید متوجه شوید توسط اشعه ایکس که توسط دندانپزشک گرفته می شود قابل تشخیص است. قرار دادن دندان های کاملاً جابجا شده یا جابجا شده در اسرع وقت احتمال موفقیت در درمان را افزایش می دهد.

بازار ترويجدندان درد ,بهداشت دهان و دندان, دندانپزشکی,پوسیدگی,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 215 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:26

COVID-19 ممکن است به سلامت دهان و دندان شما مربوط باشد!

https://sc02.alicdn.com/kf/HTB1s.vQKf9TBuNjy0Fcq6zeiFXas/231867182/HTB1s.vQKf9TBuNjy0Fcq6zeiFXas.jpg

 COVID-19 ممکن است به سلامت دهان و دندان شما مربوط باشد!

 

سازمان بهداشت جهانی پیوندی را بین بهداشت نامناسب دهان و شدت بیماری COVID-19 ناشی از عفونت شدید سندرم تنفسی حاد کرونا ویروس 2 (SARS-CoV-2) پیدا کرد.

 

محققان چندین فاکتور خطر مرتبط با سیر بیماری COVID-19 و نتیجه آن را تا به امروز شناسایی کرده اند. در حالی که بسیاری از بیماران آلوده بدون عارضه بهبود می یابند ، برخی ممکن است به بستری شدن در بیمارستان ، پشتیبانی اکسیژن و حتی تهویه نیاز داشته باشند. برخی از عوامل خطر مرتبط با نتیجه ضعیف بیماری شامل فشار خون بالا ، دیابت ، چاقی و بیماری های قلبی است. تیم تحقیق توضیح می دهد که 52 درصد مرگ های ناشی از COVID-19 نیز در افراد سالم اتفاق می افتد و دلیل این امر مشخص نیست. آنها می گویند عوارض اصلی COVID-19 "لخته شدن خون ، ذات الریه ، سپسیس ، شوک سپتیک و ARDS (سندرم زجر تنفسی حاد)" است. آنها اظهار داشتند که این عوارض عمدتا در بیماران مبتلا به بیماری های دیگر علاوه بر بیماری اساسی و کسانی که بار باکتری بیش از حد دارند ، دیده می شود.

 

بهداشت دهان و دندان و کوید 19

 

این مطالعه عوارض COVID-19 را در بین افراد با سلامت دهان و دندان و بیماری پریودنتال ضعیف بررسی کرد. میکروبیوم دهانی یا فلور میکروبی دهان مورد بررسی قرار گرفت و ارتباط آن با نتیجه COVID-19 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. کارشناسان خاطرنشان کردند که آنها ارتباط بین بار باکتریایی زیاد در دهان و عوارض بعد از ویروس و این که چگونه سلامت دهان و دندان می تواند خطر عوارض ناشی از COVID-19 را کاهش دهد ، کشف کردند.

 

متخصصان خاطرنشان كردند كه در هنگام عفونت ریه ، خطر تجمع ترشحات دهانی در ریه ها وجود دارد كه می تواند باعث عفونت شود. برخی از باکتری های موجود در دهان که می توانند باعث ایجاد چنین عفونت هایی شوند عبارتند از: "Porphyromonas gingivalis، Fusobacterium nucleatum، Prevotella intermedia". آنها توضیح دادند که یکی از مهمترین دلایل ایجاد باکتریهای مضر در دهان ، پریودنتیت یا عفونت لثه است. این باکتری ها منجر به تشکیل سیتوکین هایی مانند اینترلوکین 1 (IL1) و فاکتور نکروز تومور (TNF) می شوند که می تواند در بزاق تشخیص داده شده و به ریه ها برسد و باعث عفونت شود. از این رو ، متخصصان خاطرنشان کردند که "بهداشت نادرست دهان و دندان می تواند خطر تبادل باکتریایی بین ریه ها و دهان را افزایش دهد ، که خطر عفونت های تنفسی و عوارض بالقوه باکتریایی پس از ویروس را افزایش می دهد."

 

نتیجه

 

متخصصان خاطرنشان كردند كه بهداشت دهان و دندان به عنوان روشي براي جلوگيري از عفونت راه هاي هوايي ، به ويژه در بيماران بالاتر از 70 سال ، در نظر گرفته شده است. همچنین ، کسانی که به بیماری پریودنتال مبتلا هستند ، 25 درصد خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهند ، خطر ابتلا به دیابت را سه برابر می کنند و 20 درصد فشار خون بالا دارند. اینها همه عوامل خطرناک برای COVID-19 شدید هستند.

 

مفاهیم

 

با این مطالعه ، متخصصان نتیجه گرفتند که 20 درصد بیماران COVID-19 با سطح بالایی از "مارکرهای التهابی (IL-2 ، IL-6 ، IL-10) ، باکتری ها و تعداد لنفوسیت ها" به بیماری شدید منتقل می شوند. کارشناسان اظهار داشتند که ممکن است محیط میکروبی دهان و COVID-19 با هم مرتبط باشند. آنها گفتند که هر چهار عامل اصلی در ابتلا به COVID-19 شدید ، دیابت ، فشار خون بالا ، بیماری قلبی و چاقی با رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان در ارتباط است. در طول عفونت با SARS-CoV-2 ، آنها توصیه می کنند که در صورت عدم بهبود ، بهداشت دهان و دندان را کاهش دهند تا بار باکتریایی در دهان و احتمال بالقوه عفونت باکتریایی را کاهش دهند. گفته می شود این اقدامات به ویژه برای مبتلایان به دیابت و فشار خون بالا در بیماری های قلبی بسیار مهم است.

بازار ترويجویروس کرونا,بهداشت دهان و دندان,دهانشویه,دندانپزشکی,ماسک,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 228 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:52

آنچه در مورد درمان شکاف کام باید بدانید

آنچه در مورد درمان شکاف کام باید بدانید

https://assets.nhs.uk/nhsuk-cms/images/520421636.width-1534.jpg

شکاف کام چیست؟

 

شکاف لب و شکاف کام ناهنجاری های جمجمه و صورت دهان و لب است که در اوایل دوره زمانی که لبه های لب و سقف دهان به درستی جوش نمی خورند ، رخ می دهد. کودک ممکن است شکاف لب یا شکاف کام یا هر دو داشته باشد. شکاف کام دهانه ای در دهان می گذارد که بر وضعیت طبیعی ماهیچه هایی که برای گفتار و بلعیدن استفاده می کنیم نیز تأثیر می گذارد.

 

کارشناسان پزشکان گوش ، حلق و بینی؛ جراحان فک و صورت ، متخصصان گفتار و شنوایی ؛ متخصصان ژنتیک و جراحان با هم همکاری می کنند تا مسائل مربوط به تغذیه مناسب ، رشد شنوایی و زبانی و بازگرداندن عملکرد و ظاهر طبیعی را برطرف کنند. ما بسیار خوشبخت هستیم که درمان فعلی شکاف کام بسیار مثر است و ترمیم عملکردی کامل کودکان را فراهم می کند. شکاف کام به راحتی با جراحی درمان می شود و می تواند یک زندگی مادام العمر در زندگی کودک و خانواده او ایجاد کند.

 

عوارض نوزاد

 

نوزادی که شکاف کام دارد ممکن است در مکیدن صحیح مشکل داشته باشد زیرا سقف دهان کاملاً تشکیل نشده و غذا خوردن را مشکل می کند. عفونت گوش نیز شایع است ، به دلیل اختلال در عملکرد لوله اتصال گوش میانی و گلو. علاوه بر این ، ممکن است کودکی با شکاف کام تاخیر در گفتار و زبان داشته باشد. مهمترین نگرانی این است که کودک شما خوب تغذیه می کند.

 

تغذیه کودک با شکاف کام

 

این می تواند دشوار باشد. تغذیه با شیر مادر ممکن است یک روش واقعی برای تغذیه کودک با شکاف کام نباشد ، اما پمپاژ شیر مادر و استفاده از بطری مخصوص یک گزینه جایگزین است. در اینجا چند نکته وجود دارد:

 

کودک را به حالت ایستاده نگه دارید تا از خارج شدن غذا از بینی جلوگیری کند.

 

خوراکهای کوچک و مکرر بهترین هستند.

 

با یک متخصص تغذیه مشورت کنید که می داند چگونه کودکان را با شکاف کام تغذیه کند یا با تیم جمجمه و صورت تماس بگیرید تا بهترین نوع پستان را برای کودک توصیه کند.

 

درباره مکمل های اضافی کالری که می توانید در صورت لزوم به شیر مادر یا شیر خشک اضافه کنید ، اطلاعات کسب کنید.

 

درمان

 

كودكان مبتلا به شكاف لب و کام همزمان با رشد خود به چندین روش درمانی و ارزیابی نیاز دارند.

 

این شکاف معمولاً با جراحی درمان می شود. سایر درمان ها ممکن است مانند گفتاردرمانی و مراقبت از دندان مورد نیاز باشد.

 

برنامه مراقبت از کودک شما

 

کودکان مبتلا به شکاف برنامه مراقبتی دارند که برای تأمین نیازهای فردی آنها طراحی شده است. یک برنامه معمول مراقبت از شکاف کام و لب:

 

هنگام تولد - کمک تغذیه ای تا 6 هفته ، پشتیبانی از والدین ، ​​آزمایش شنوایی و ارزیابی کودکان

 

3-6 ماه - جراحی برای ترمیم شکاف لب

 

6 تا 12 ماه - جراحی برای ترمیم شکاف کام

 

18 ماه - ارزیابی صحبت کردن

 

3 سال - ارزیابی صحبت کردن

 

5 سال - ارزیابی صحبت کردن

 

8-12 ساله - پیوند استخوان برای ترمیم شکاف در ناحیه لثه

 

12 تا 15 سال - درمان ارتودنسی و نظارت بر رشد فک

 

فرزند شما همچنین باید در قرارهای درمانی شرکت کند تا وضعیت وی از نزدیک کنترل شود و از هر موضوعی مراقبت شود.

 

این موارد معمولاً تا سن 21 سالگی که می توانند رشد را متوقف کنند توصیه می شود.

 

عمل

 

جراحی ترمیم لب

 

جراحی ترمیم لب معمولاً در 3 ماهگی کودک شما انجام می شود.

 

به کودک شما بیهوشی عمومی داده می شود (هنگامی که غش می کند) و شکاف لب ترمیم شده و با بخیه بسته می شود.

 

عمل معمولاً 1 تا 2 ساعت طول می کشد.

 

بیشتر نوزادان 1-2 روز در بیمارستان می مانند.

 

بخیه ها بعد از چند روز برداشته می شوند یا ممکن است خود به خود حل شوند.

 

کودک شما کمی زخم خواهد داشت ، اما جراح سعی می کند با تراز کردن زخم با خطوط طبیعی لب ، آن را کمتر مشاهده کند. با گذشت زمان کمرنگ شده و کمتر به چشم می آید.

 

جراحی ترمیم کام

 

جراحی ترمیم کام معمولاً زمانی انجام می شود که کودک شما بین 6 تا 12 ماه دارد.

 

فضای سقف دهان بسته شده و عضلات و دیواره کام دوباره مرتب می شوند. زخم با بخیه های محلول بسته می شود.

 

این عمل معمولاً حدود 2 ساعت طول می کشد و با استفاده از بیهوشی عمومی انجام می شود. بیشتر کودکان 1 تا 3 روز در بیمارستان می مانند.

 

جای زخم ناشی از ترمیم کام در دهان خواهد بود.

 

جراحی اضافی

 

در بعضی موارد ، ممکن است در مراحل بعدی به جراحی اضافی نیاز باشد تا:

 

با استفاده از یک تکه استخوان (پیوند استخوان) شکاف های لثه ترمیم می شوند. این عمل معمولاً در حدود 8 تا 12 سالگی انجام می شود

 

ظاهر و عملکرد لب ها و کام بهبود یافته است. اگر جراحی اصلی به خوبی بهبود نیافته باشد یا مشکلات گفتاری مداوم وجود داشته باشد ، این ممکن است لازم باشد.

 

بهبود فرم بینی (جراحی زیبایی بینی)

 

بهبود ظاهر چانه. برخی از کودکان متولد شده با شکاف لب یا کام ممکن است فک پایین یا "عقب" داشته باشند.

 

کمک و مشاوره تغذیه

 

بسیاری از نوزادان دارای شکاف کام به دلیل وجود شکاف در سقف دهان در شیردهی مشکل دارند.

 

آنها می توانند با تشکیل دهان خود مهر و موم کنند - بنابراین ممکن است هوا زیادی بگیرد و شیر از بینی خارج شود. همچنین ممکن است در چند ماه اول در افزایش وزن مشکل داشته باشند.

 

در صورت لزوم ، یک پرستار متخصص می تواند در مورد موقعیت ، تغذیه جایگزین به شما مشاوره دهد. می تواند در مورد روش ها و از شیر گرفتن مشاوره دهد.

 

اگر شیردهی غیرممکن است ، ممکن است توصیه کنند شیر مادر را به بطری انعطاف پذیر مخصوص نوزادان دارای شکاف کام بدهید.

 

به ندرت ، ممکن است لازم باشد کودک خود را با لوله ای که در بینی او قرار گرفته است تغذیه کنید تا زمانی که جراحی انجام شود.

 

مراقبت از دندان

 

اگر شکاف ناحیه لثه را درگیر کند ، معمولاً دندانهای دو طرف شکاف خم می شوند یا از موقعیت خود خارج می شوند. اغلب ممکن است یک دندان از دست رفته یا یک دندان اضافی باشد.

 

دندانپزشک سلامت دندان های کودک شما را کنترل کرده و در صورت لزوم درمان را توصیه می کند. همچنین مهم است که کودک خود را نزد دندانپزشک خانوادگی ثبت نام کنید.

 

درمان ارتودنسی نیز ممکن است لازم باشد ، که به بهبود تراز و ظاهر دندان ها کمک می کند. این می تواند شامل بریس یا سایر ابزارهای دندانی برای کمک به صاف شدن دندان ها باشد.

 

کودکان دارای شکاف بیشتر در معرض پوسیدگی دندان هستند ، بنابراین تشویق آنها برای رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه منظم به دندانپزشکان بسیار مهم است.

بازار ترويجشکاف کام,شکاف لب,نوزاد,كودكان,دندانپزشکی,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 206 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:28

پس از درمان کانال ریشه به چه نکاتی باید توجه کنید؟

پس از درمان کانال ریشه به چه نکاتی باید توجه کنید؟

رعایت روشهای مناسب برای مراقبت از کانال ریشه برای دستیابی به بهترین نتیجه بسیار مهم است. مراقبت مناسب پس از درمان هم برای کنترل درد و هم برای پیشگیری از هرگونه عفونت ضروری است.

 

اگر به تازگی یکی از روشهای معروف دندانپزشکی را انجام داده اید و یا می خواهید آن را انجام دهید ، شاید وقت آن رسیده است که پس از درمان کانال ریشه مراقبت های صحیح را یاد بگیرید.

 

انتظار در طول درمان ریشه چیست

 

اگر قصد انجام درمان روت کانال را دارید ، احتمالاً سوالاتی برای شما پیش خواهد آمد.

 

آیا کانال ریشه درد می کند؟ چه مدت طول می کشد؟ مدت زمان بهبودی چقدر است؟

 

با وجود نظر مرعوب کننده مردم ، درمان کانال ریشه یک روش کاملاً ساده است. این برای دندانهای دارای پالپ پوسیده استفاده می شود. با از بین بردن پوسیدگی ، دندان اغلب می تواند نجات یابد.

 

دندان های شما به جای اینکه فقط یک تکه استخوان سخت باشند ، از چندین چیز مختلف تشکیل شده اند.

 

لایه بیرونی مینا یکی از سخت ترین مواد در بدن شما است. این شامل یک شبکه پیچیده از اعصاب ، رگهای خونی و بافت همبند است که به عنوان پالپ شناخته می شود.

 

 پالپ همان چیزی است که دندان های شما را زیبا می کند اما وقتی اتفاقی برای آن بیفتد دچار دندان درد می شوید.

 

 وقتی پالپ دندان آسیب ببیند ، به سرعت آلوده می شود. هرکسی که این را تجربه کرده باشد این درد را می داند و شما هم اکنون ممکن است آن را تجربه کنید.

 

کانال ریشه قبل از اینکه دندان پلمپ شود ، پالپ را از بین می برد. در واقع این یک روش نسبتاً بدون درد است زیرا از بی حسی موضعی استفاده خواهد شد.

 

روش های مراقبت از کانال بعد از ریشه

 

دهان شما مکانی آسیب پذیر و بسیار حساس به عفونت است. بیشتر باکتری هایی که به بدن شما وارد می شوند ، با خوردن و نوشیدن از طریق دهان این کار را انجام می دهند.

 

ناراحتی از کانال ریشه بسیار کم است.

 

دندانپزشک برای شما نسخه ای از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن می نویسد. از داروهای تجویز شده به طور مناسب استفاده کنید حتی اگر احساس نمی کنید درد دارید. این روش باعث ایجاد برخی التهاب ها می شود ، بنابراین این فقط مسئله کنترل درد نیست ، بلکه تورم ایجاد شده نیز می باشد.

 

مراقبت های بعدی را می توان به سه مرحله تقسیم کرد: بلافاصله پس از عمل ، طی چند روز آینده و در آینده. در اینجا همان چیزی است که شما می توانید انتظار داشته باشید.

 

درست بعد از

 

دهان شما پس از انجام عمل هنوز حداقل برای چند ساعت بی حس خواهد شد. مهم است که در این مدت هر چیزی را که قرار است جویده شود یا گرم بخورید ، نخورید.

 

اگر این کار را انجام دهید ، خطر سوختن دهان یا گاز گرفتن بیش از حد دندان را دارید.

 

توصیه می کنیم داروهای ضد درد خود را مصرف کنید.

 

برای بقیه روز ، درد و ناراحتی کم خواهد بود.

 

چند روز آینده

 

طی چند روز آینده ، باید اطمینان حاصل کنید که اقدامات احتیاطی زیر را انجام داده اید:

 

مصرف داروهای خود را طبق دستورالعمل ادامه دهید.

غذاهای نرم تری بخورید

مراقب باشید که از قسمت غیر رویه دهان خود بجوید.

هنگام مسواک زدن مراقب باشید

درد باید طی چند روز از بین برود. در موارد شدیدتر ، لازم است حداقل یک بار دیگر برگردید تا پالپ آلوده کاملاً برداشته شود.

 

 

حتی اگر دردتان برطرف شد ، از قرارهای بعدی خود غافل نشوید. در بیشتر موارد ، پر کننده ای که در کانال ریشه استفاده می شود فقط برای استفاده موقت است و در بعضی از مواقع به تاج نیاز خواهید داشت.

 

این امر در اثر آسیب به دندان در طی عمل ایجاد می شود. اگر دندانی به شدت آلوده شده باشد ، احتمالاً به بیش از یک بار تمیز کردن احتیاج دارد و در طی عمل آسیب می بیند.

 

از هرگونه پیگیری غافل نشوید ..

 

آیا ممکن است عوارض رخ دهد؟

 

مانند هر روش دندان پزشکی ، گاهی اوقات پس از درمان کانال ریشه ، عوارض ممکن است ایجاد شود. این موارد ممکن است شامل عفونت ، ترک خوردن در صورت عدم برداشت کامل پالپ ، یا اگر از انجام اقدامات مراقبت مناسب غافل شوید.

 

اگر درد یا تورم شما بعد از چند روز بدتر شد ، با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

 

کانال های ریشه ... چیزی نیست که از آن بترسید

 

احتمالاً در مسیر درمان کانال ریشه بیشتر از آن دچار استرس شده اید. این روش امروزه نسبتاً بدون درد است و فقط برای چند روز باعث ناراحتی و درد خفیف می شود.

 

درمان کانال ریشه در نهایت یک روش ساده است.

 

اگر فکر می کنید ممکن است به یک دندانپزشک حرفه ای نیاز داشته باشید ، با ما تماس بگیرید و ببینید تیم حرفه ای ما چه کاری می تواند برای شما انجام دهد!

بازار ترويجپوسیدگی دندان ,بزاق , دندانپرشکی,عصب کشی,بهداشت دهان و دندان,درمان کانال ریشه,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 195 تاريخ : چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400 ساعت: 18:21

این کار ها را با دندان درد خود انجام ندهید!

https://southdaviskids.com/wp-content/uploads/2018/01/what-to-do-if-your-child-has-a-toothache.jpg

این کار ها را با دندان درد خود انجام ندهید!

دندان درد راهی است که بدن شما می تواند تشخیص دهد در دهان شما مشکلی وجود دارد. زمان و مکان مناسبی برای دندان درد وجود ندارد ، اما ما همیشه می خواهیم بیماران خود را با دندان درد در اسرع وقت ببینیم. با این حال ، به احتمال زیاد هنگام بروز دندان درد در کلینیک ما نخواهید بود ، بنابراین مواردی وجود دارد که نباید آنها را انجام دهید تا زمانی که احساس ناراحتی کنید و به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

نادیده گرفتن دندان درد و امید به بهتر شدن آن

 

هشدار: به خودی خود بهتر نمی شود. اگر از داروهای دندان درد در خانه استفاده کنید ، می توانید ناراحتی خود را کاهش دهید ، اما این بدان معنا نیست که شما مشکل اساسی را که باعث ایجاد دندان درد شده بود ، حل کرده اید. اگر یک نکته در مورد بهداشت دهان و دندان وجود دارد ، این است: با به تعویق انداختن مراجعه به دندانپزشک ، هیچ چیز بهتر نمی شود.

 

مصرف مسکن های ضد التهابی به روش اشتباه

 

بله ، یک راه درست و غلط برای تسکین درد هنگام درد دندان وجود دارد! بهترین گزینه مصرف ایبوپروفن (Advil) به طور مداوم است و با شروع بهبود درد متوقف نمی شود. مصرف منظم دوز تجویز شده تا زمان مراجعه به دندانپزشک از بازگشت تورم و ایجاد ناراحتی بیشتر جلوگیری می کند. باید بخاطر داشته باشیم که هرکسی به دلیل نگرانی در سلامتی نمی تواند از ایبوپروفن یا سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) استفاده کند. شما می دانید که می توانید NSAID مصرف کنید ، اما اگر مطمئن نیستید با پزشک مراقبت های اولیه خود مشورت کنید.

کلینیک دندانپزشکی مینوسا

نادیده گرفتن نشانه های یک وضعیت جدی تر

 

علائم مختلفی ممکن است همراه با دندان درد باشد که جدی هستند و ممکن است نیاز به سفر به اورژانس یا اورژانس داشته باشند. این موارد شامل تب ، تورم شدید ، بسته شدن چشم ، مشکل تنفس یا بلع است. اینها همه نشانه هایی از عفونت یا آسیب جدی است که در موارد شدید و نادر می تواند زندگی را تهدید کند. لطفاً خطر نکنید: اگر این علائم را دارید ، ابتدا به بیمارستان بروید و سپس با ما تماس بگیرید.

 

با دندانپزشک خود تماس بگیرید

 

دریغ نکنید با ما تماس بگیرید ، حتی اگر تعطیلات رسمی باشد. اگر بلافاصله نمی توانید شخصی را از طریق تلفن پیدا کنید ، می توانید درباره آنچه که اتفاق می افتد و شماره تلفن خود پیامی بگذارید و کلینیک دندانپزشکی مینوسا در اسرع وقت به شما پاسخ خواهیم داد. هرچه زودتر از وضعیت شما مطلع شویم ، زودتر می توانیم کمک کنیم!

بازار ترويجدندان درد ,بهداشت دهان و دندان, دندانپزشکی,پوسیدگی,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 218 تاريخ : شنبه 11 ارديبهشت 1400 ساعت: 18:34

دیاستما بر اعتماد به نفس تأثیر می گذارد!

https://marconidentalgroup.com/wp-app/wp-content/uploads/2014/05/what-is-a-diastema.jpg

دیاستما بر اعتماد به نفس تأثیر می گذارد!

در عصر دیجیتال امروز ، که رسانه های اجتماعی جزئی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما هستند و اغلب مسئول به تصویر کشیدن یک تصویر از بدن "ایده آل" می باشد ، جای تعجب نیست که مردم ظاهر آنها را زیر سوال ببرند و اعتماد به نفس خود را از دست بدهند.

 

متأسفانه ، تصویر منفی از بدن در حال رایج شدن است و از سنین پایین شروع می شود ، که منجر به اعتماد به نفس پایین ، اضطراب و افسردگی می شود. عوامل مختلفی وجود دارد که بر احساس افراد در مورد خود تأثیر می گذارد ، از جمله ظاهر دندان ها. در واقع ، دندان ها اولین چیزهایی هستند که باید در مورد یک فرد مورد توجه قرار بگیرند و همچنین به یاد ماندنی ترین ها هستند. علاوه بر این ، افراد تمایل دارند کسانی که دندان های بد دارند را با رژیم غذایی نامناسب یا سبک زندگی ناسالم مرتبط سازند.

 

در نتیجه ، یک دهان نامرئی ، که شامل مواردی از جمله دندانهای نامرتب ، تغییر رنگ ، از بین رفتن دندانها و شکاف بین دندانها (دیاستما) است ، بر روحیه و وضعیت احساسی فرد تأثیر منفی می گذارد. یک دهان نامرئی ، که شامل مواردی از دندانهای از دست رفته گرفته تا شکاف بین دندانها (دیاستما) است ، بر روحیه و حالت عاطفی فرد تأثیر منفی می گذارد.

 

دیاستما که به آن شکاف دندان نیز گفته می شود ، مربوط به فضای بین دو یا چند دندان است. این بیماری بیشتر در دندانهای جلویی و گاهی در دندانهای پشتی دیده می شود.

 

دیاستما فاصله ای بین دندان ها است که بیش از 0.5 میلی متر عرض دارد. می تواند بین هر دندانی ایجاد شود.

 

درمان به دلایل پزشکی معمولاً لازم نیست. با این حال ، اگر شخص از ظاهر دیستستم خود خوشش نیاید ، می توان شکاف را کم و زیاد کرد.

 

دلایل دیاستما ؛

 

اندازه دندانها نسبت به استخوان فک

 

اگر دندان های فرد برای اندازه استخوان فک بسیار کوچک باشد ، ممکن است شکاف هایی بین دندان ها ایجاد شود.

 

اندازه استخوان فک و دندان می تواند ژنتیکی باشد ، این یکی از دلایل بروز دیاستستم در خانواده ها است.

لمینت با قیمت مناسب

دندانهای از دست رفته یا کوچک

 

اگر بعضی از دندانها از بین رفته یا کوچکتر از دندانهای دیگر باشند ، ممکن است دیاستستم ایجاد شود.

 

این معمولاً شامل دندان های برش جانبی فوقانی است - دندانهای دو طرف دو دندان بالاتر. اگر دندان های برش جانبی فوقانی از بین رفته یا نسبتاً کوچک باشند ، ممکن است شکافی بین دو دندان جلویی ایجاد شود.

 

لب بزرگ

 

این بافت است که از قسمت داخلی لب فوقانی تا لثه بالای دندانهای جلویی بالا کشیده می شود.

 

اگر این بافت به خصوص بزرگ باشد ، می تواند باعث ایجاد شکاف بین این دندان ها شود.

 

بیماری لثه

 

تخلیه دندان علامت معمولی بیماری پیشرفته لثه است.

 

در افراد مبتلا به بیماری لثه ، التهاب به استخوان ساکن دندان آسیب می رساند.

 

در نهایت ، ممکن است دندان ها شل شده و شکاف هایی ایجاد شود.

 

رفلکس بلع اشتباه است

 

وقتی رفلکس بلع درست است ، زبان به سقف دهان فشار می آورد.

 

در عوض ، فرد می تواند هنگام بلعیدن زبان خود را به دندان های جلویی فشار دهد. با گذشت زمان ، این فشار تکراری بر روی دندانهای جلویی دندان ها را به جلو رانده و شکاف ایجاد می کند.

 

عادت ها

 

مکیدن شست ، مکیدن لب ، هل دادن زبان و عادت های مشابه با فشار دادن دندانهای جلویی را به جلو می کشد.

 

این می تواند منجر به دیاستما شود.

 

از دست دادن دندانهای شیری

 

کودکان می توانند هنگام افتادن دندانهای اصلی یا دندانهای اصلی ، دچار دیاستما موقت شوند. این شکاف ها به طور معمول با رسیدن دندان های دائمی یا بزرگسالان بسته می شوند.

 

این نوع شکاف به اندازه کافی شایع است که دندانپزشکان می توانند آن را به عنوان یک پدیده طبیعی رشد در کودکان ببینند. معمولاً هیچ درمانی لازم نیست.

 

مطالعه ای در سال 2012 شواهد قبلی را نشان می دهد که این دیاتماها ممکن است فقط در حدود دو سوم کودکان دارای دندان مرکزی وجود داشته باشد. دندانهای برش مرکزی دو دندان مستقیم در جلوی فک بالا هستند.

 

علائم

 

تنها شاخص دیاستاز وجود یک فاصله قابل مشاهده بین دندان ها است.

 

اگر دندان ها به دلیل بیماری لثه شل شوند ، فرد ممکن است احساس درد و ناراحتی کند ، به خصوص هنگام غذا خوردن.

 

علائم دیگر بیماری لثه عبارتند از:

 

لثه های قرمز روشن

 

لثه های متورم و حساس

 

خونریزی لثه

 

عقب رفتن لثه ها

 

بوی بد دهان

 

دندانهای شل

 

تشخیص

 

تشخیص دیاستما ساده است - دندانپزشک هنگام معاینه دندان ها متوجه وجود فاصله می شود.

 

به طور معمول ، فرد ابتدا هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن متوجه شکاف می شود.

 

درمان

 

درمان دیاستما ممکن است لازم نباشد ، به خصوص اگر به دلیل عدم تطابق اندازه دندان ها با استخوان فک باشد یا در اثر از بین رفتن دندان های شیری ایجاد شود.

 

اگر درمان از نظر پزشکی ضروری نباشد ، اما فرد به دلایل زیبایی می خواهد فاصله را کم کند ، یک دندانپزشک می تواند در تعیین بهترین روش کمک کند.

 

گزینه های درمان عبارتند از:

 

مهاربندها

 

دندانپزشکان معمولاً دیاستما را با بریس درمان می کنند. بریس ها به مرور دندان ها را فشار داده و فاصله را می بندند.

 

حتی با داشتن یک شکاف ممکن است لازم باشد که از بریس های کامل استفاده شود زیرا حرکت هر دندان روی کل دهان تأثیر می گذارد.

 

روکش ها

 

به عنوان جایگزین بریس ، دندانپزشک می تواند روکش بپوشد یا دندانها را بچسباند. می تواند عملیات رودخانه را انجام دهد.

 

این گزینه ها ممکن است به ویژه در صورت ایجاد دیاستستم در داشتن دندان های کوچکتر مناسب باشند.

لمینت با قیمت مناسب

اتصال دندان شامل استفاده از رزین بر روی سطح دندان ها و سپس درمان رزین با یک منبع نور است.

 

نصب روکش ها شامل تکه های نازک و سفارشی ساخته شده روی سطح دندان ها است.

 

کاشت دندان یا پل

 

اگر دیاستما وجود داشته باشد زیرا دندان های فرد از بین رفته است ، ممکن است به کارهای دندانپزشکی گسترده تری مانند ایمپلنت یا بریج دندان نیاز داشته باشد.

 

قرار دادن ایمپلنت های دندانی شامل قرار دادن پیچ های فلزی در استخوان فک و قرار دادن دندان های جایگزین است.

 

بریج دندان یک دندان کاذب است که توسط دستگاهی که به دندانهای دو طرف حفره متصل می شود در جای خود نگه داشته می شود.

 

عمل

 

هنگامی که دیاستما از ناحیه فرنوم لب بزرگ بوجود می آید ، دندانپزشک ممکن است یک جراحی frenectomy را توصیه کند - روشی برای از بین بردن بافت اضافی.

 

کودکان و بزرگسالان بزرگتر ممکن است به بریس یا درمان دیگری برای کاهش فاصله نیاز داشته باشند. در کودکان خردسال ممکن است منطقه به خودی خود بسته شود.

 

درمان بیماری لثه

 

بیماری لثه برای جلوگیری از عفونت و جلوگیری از عوارضی مانند از دست دادن دندان به درمان نیاز دارد.

 

درمان ممکن است شامل جرم گیری برای از بین بردن تارتار از لثه باشد. پوسته پوسته شدن همچنین باکتری های عامل عفونت را از بین می برد. علاوه بر این ، آنتی بیوتیک های خوراکی یا موضعی ممکن است کمک کنند.

 

در موارد شدید ، ممکن است برای برداشتن تارتار عمیق از زیر لثه به جراحی نیاز باشد.

 

هنگامی که لثه ها دوباره سالم شدند ، دندانپزشک می تواند از یکی از روش های درمانی فوق برای رفع فاصله استفاده کند.

 

جلوگیری

جلوگیری از همه موارد دیاتما امکان پذیر نیست.

 

با این حال ، اگر بیماری یا عادت های لثه دلیل آن باشد ، می تواند با انجام موارد زیر به رعایت بهداشت دهان و دندان کمک کند:

 

مسواک زدن دندان ها دو بار در روز

 

نخ دندان روزانه

 

برای معاینات منظم و تمیز کردن به دندانپزشک مراجعه کنید

 

پرهیز از مکیدن انگشت و کمک به کودکان در ترک این عادت

 

اصلاح رفلکس های بلع نامناسب

 

نتیجه

 

دیاستما فاصله بین دندان ها است.

 

تعدادی از فاکتورها ، از بیماری لثه گرفته تا نسبت اندازه دندان به اندازه استخوان فک ، می توانند باعث ایجاد دیاستما شوند. دندانپزشک می تواند علت دقیق آن را تشخیص دهد.

 

در بیشتر موارد ، درمان لازم نیست. بعضی از افراد به هر حال تصمیم می گیرند به دلایل زیبایی درمان شوند.

 

 روش های زیادی برای درمان دیاتمی وجود دارد و نتایج معمولاً دائمی هستند.

بازار ترويجدیاستما,اعتماد به نفس,دندانپزشکی,روکش,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 222 تاريخ : چهارشنبه 8 ارديبهشت 1400 ساعت: 19:39

5 دلیل مهم برای استفاده از نخ دندان

https://th.bing.com/th/id/Rfb9885554b74d62fcc5be7e51d6fbd28?rik=KLYomUpMkyooNQ&pid=ImgRaw

5 دلیل مهم برای استفاده از نخ دندان

 

بیشتر افراد نخ دندان کشیدن را یک کار طاقت فرسا می دانند. ما آن را درک کردیم ، همه ما شب ها خسته شده ایم و به نظر می رسد این مرحله اضافی برای همیشه در حال انجام است. اما ترفند این است که مهم نیست در چه ساعتی از روز نخ دندان بکشید. راز موفقیت در استفاده منظم از نخ دندان هر روز نهفته است.

 

نخ دندان چه کاری انجام می دهد؟

 

پاسخ ایمنی بدن ما به طور طبیعی با ارسال مایعات به منطقه به بهبود آن پاسخ می دهد. ممکن است تورم ، درد یا خونریزی در لثه ما وجود داشته باشد ، به خصوص پس از نخ دندان. پاسخ التهابی بدن ما به این ترتیب عمل می کند.

 

بدن شما سعی می کند از طریق التهاب و خونریزی ، غذا ، پلاک و باکتری را از لثه ها آبیاری کند. وقتی با استفاده از نخ دندان لثه خود را به صورت مکانیکی تحریک می کنید ، این پاسخ التهابی را تحریک می کند. بیشتر بیماران ما می گویند از نخ دندان استفاده نمی کنند زیرا باعث خونریزی لثه می شود. ممکن است در مرحله اول خونریزی شدید وجود داشته باشد ، اما هرچه از نخ دندان بیشتر استفاده کنید ، با گذشت زمان خونریزی کمتری خواهید داشت. استفاده از نخ دندان فواید زیادی دارد و هرگاه آن را به روال خود اضافه کنید ، مدت زمان کشیدن نخ دندان کاهش می یابد و دهان و لثه سالم می شوند و باعث خونریزی نمی شوند.

درمان بیماری لثه

 نخ دندان 40٪ وظیفه پاک کردن باکتریهای چسبناک یا پلاک از دندان شما را بر عهده دارد. تجمع پلاک می تواند منجر به تورم لثه ، پوسیدگی دندان ، حفره و بیماری لثه شود.

 بقیه بدن شما هنگام استفاده از نخ دندان سالم تر است. وقتی سلامت دهان و دندان شما خوب است ، خطر سکته ، دیابت ، آرتریت روماتوئید ، بیماری های تنفسی و بیماری های قلبی را کاهش می دهید.

 از التهاب لثه جلوگیری کنید. التهاب لثه مرحله اولیه بیماری لثه است که در آن لثه متورم شده و به راحتی خونریزی می کند. وقتی مسواک می کشید و یا از نخ دندان استفاده می کنید ، خونریزی نمی کند. اگر لثه های شما خونریزی دارد ، نشانگر این است که باید بیشتر مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

 ابزاری کم هزینه و کارآمد برای داشتن دهان سالم. استفاده از نخ دندان یک روش مقرون به صرفه و آسان برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و حفظ سلامت دهان است. اگرچه برخی از افراد سوال می کنند که استفاده از نخ دندان تا چه اندازه مثر است ، اما می دانیم که این ماده بی تأثیر نیست و به سلامت بافت های لثه کمک می کند. همچنین ، دندانپزشک می تواند بلافاصله تشخیص دهد که آیا شما به طور مرتب از نخ دندان در طی یک تمیز کردن منظم استفاده می کنید.

 لبخند شما بهتر به نظر می رسد کشیدن نخ دندان منجر به تنفس بهتر ، سفیدتر شدن دندان ها و لبخند ایمن تری می شود. صرف چند دقیقه اضافی سلامت کلی شما را تقویت می کند و انجام آن با خود را به راحتی تعهد می دهد.

درمان بیماری لثه

چگونه از نخ دندان به درستی استفاده کنیم؟

 

از نخ دلخواه خود از 12 تا 18 اینچ استفاده کنید و بیشتر نخ را با انگشت وسط خود بپیچید و یک یا دو اینچ نخ را بگذارید تا روی آن کار کند.

 

نخ دندان را محکم بین شست و انگشتان اشاره نگه دارید ، نخ را به آرامی بین دندان های خود بلغزانید. نخ را روی سطح یکی از دندانهای خود بپیچید تا شکل C شود. روی کل سطح دندان بالا و پایین بلغزانید و مطمئن شوید که تا جایی که می توانید زیر لثه قرار می گیرید.

 

این مرحله را با پیچیدن نخ دندان روی سطح دندان دیگری که با آن کار می کنید تکرار کنید. با استفاده از همین حرکت نخ دندان را از بین ببرید ، نخ را به سمت بالا و دور از دندان بکشید. این روند را تکرار کرده و از دندان به دندان دیگر منتقل کرده و از نخ دندان تمیز برای هر ناحیه استفاده کنید. فراموش نکنید که پشت دندان مولر خود و حتی لبه دندانهایی را که دندانهای مجاور ندارند با نخ دندان تمیز کنید.

بازار ترويجنخ دندان,دندانپزشکی,بهداشت دهان و دندان ,مسواک زدن, التهاب لثه,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 222 تاريخ : يکشنبه 5 ارديبهشت 1400 ساعت: 19:38

آنچه باید درباره تغذیه بدون دندان بدانید

https://s.hdnux.com/photos/75/63/16/16200634/3/rawImage.jpg

آنچه باید درباره تغذیه بدون دندان بدانید

اگر دندان های خود را از دست داده اید ، ایمپلنت نگذاشته اید ، یا اگر در دندان های مصنوعی مشکل دارید و بدون آنها چیزی می خورید ، به احتمال زیاد در این زمینه رشد کرده اید. با این حال ، باید توجه داشت که خوردن بدون دندان یا دندان مصنوعی برای دهان و سایر اعضای بدن بسیار خطرناک است. قبل از خوردن وعده غذایی بعدی خود به این روش ، حتما این خطرات سلامتی را که برای شما توضیح خواهیم داد در نظر بگیرید ...

 

مشکلات لثه و فک

 

وقتی می خواهید بدون دندان بجوید ، لثه ها و فک باید بیشتر کار کنند تا مطمئن شوید که به اندازه کافی غذا را می جوید. در حالی که قدرت پروتزها تقریباً 50 کیلوگرم است ، نیروی نیش دندانهای طبیعی تقریباً 200 - 250 است. اگرچه این بدان معنی است که دندان های مصنوعی از دندان های اصلی کمتر است ، اما از هیچ چیز بهتر دندان طبیعی نمی شود.

 

استخوان فک در حالت مداوم جریان دارد و در پاسخ به فشار دندان یا دندان مصنوعی تغییر می کند. بدون این فشار ، استخوان به مرور ضعیف شده و مستعد شکستگی می شود.

 

البته دستورالعمل های زیادی وجود دارد که ادعا می کنند بدون دندان خوردن از جمله پوره و انواع غذاها بی خطر است. این از نظر فنی صحیح است ، اما این رژیم فقط برای خوردن در دوره های کوتاه مدت ، مانند زمان بین برداشتن دندان های طبیعی و تهیه دندان مصنوعی است.

 

مسائل دستگاه گوارش

 

مشکلات گوارشی ناشی از تغذیه بدون دندان یا دندان مصنوعی

 

این یک فرایند پیچیده و چند عضوی است که در آن تمام قطعات باید متناسب باشند تا طبق برنامه کار کنند. کل فرآیند از دهان شروع می شود و پرتاب یک کلید به داخل سیستم بدون جویدن صحیح غذا می تواند منجر به مشکلاتی در خط دستگاه گوارش شود.

 

هضم ناقص زمانی اتفاق می افتد که غذا به خوبی جویده نشود و تکه های غذا خیلی بزرگ باشند و به درستی تجزیه نشوند. مواد مغذی نه تنها از مواد غذایی حاصل می شوند ، بلکه غذاهای هضم نشده نیز به عنوان خوراک باکتری های روده بزرگ تبدیل می شوند. این می تواند منجر به رشد باکتری ، نفخ و سایر علائم سو هاضمه شود.

 

هضم ناقص زمانی اتفاق می افتد که غذا به خوبی جویده نشود و تکه های غذا خیلی بزرگ باشند و به درستی تجزیه نشوند. مواد مغذی نه تنها از مواد غذایی حاصل می شوند ، بلکه غذاهای هضم نشده نیز به عنوان خوراک باکتری های روده بزرگ تبدیل می شوند. این باکتری ها می توانند باعث رشد ، نفخ و سایر علائم سوtion هاضمه شوند.

 

داشتن رژیم غذایی از غذاهایی که بیش از حد فرآوری شده اند و نیازی به جویدن ندارند ، بهتر نیست زیرا بدن شما فرصتی برای جذب مواد مغذی از طریق فرآیند جویدن ندارد.

 

جویدن همچنین ارتباط مستقیمی با حرکت غذا از طریق دستگاه گوارش و به ویژه حرکت غذا از معده به روده کوچک دارد. بزاق حاصل از جویدن به شل شدن پلوروس ، عضله کوچکی در انتهای پایین معده ، کمک می کند تا غذا به روده کوچک و از طریق دستگاه گوارش شما منتقل شود.

 

روند جویدن همچنین بقیه دستگاه گوارش را مشخص می کند که روند هضم غذا در آنجا آغاز می شود. وقتی به غذا می رسد ، گیرنده های چشایی در دهان را که پیام هایی به معده ارسال می کنند را تحریک می کند تا اسید را برای کمک به هضم شروع کنند. همچنین گزارش می دهد که پانکراس شروع به تولید آنزیم هایی می کند که به روده کوچک منتقل می شوند تا به هضم در آنجا کمک کنند.

 

چه کاری می توانید انجام بدهید؟

 

غذا خوردن بدون دندان یا دندان مصنوعی می تواند مشکلات جدی کوتاه مدت و طولانی مدت ایجاد کند. دندان ها نقش مهمی در بدن شما دارند و تلاش برای زندگی بدون آنها مشکلات اساسی و جدی ایجاد می کند. توصیه می شود با دندانپزشک خود در مورد روش های درمانی بدون از دست دادن وقت مشورت کنید.

بازار ترويجدرمان پروتز,دندانپزشکی,بهداشت دهان و دندان,مشکلات لثه,تغذیه,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 177 تاريخ : پنجشنبه 2 ارديبهشت 1400 ساعت: 19:20